Metody pozycjonowania stron internetowych

W sieci można znaleźć różne techniki pozycjonowania stron internetowych. Specjaliści SEO często wypowiadają się na temat skuteczności różnych działań, opisują różne skutki pokazują statystyki. Z biegiem czasu ewidentnie widać, że to co pięć lat temu było podstawą w działaniu dziś potrafi szkodzić naszej stronie, a informacje które nadal widnieją na stronach często poważnie wprowadzają w błąd czytelnika. Dlatego postanowiłem napisać ten artykuł, w którym wyjaśnię, nie jak pozycjonować ( ? ) lecz opiszę trzy podstawowe metody pozycjonowania.

Pierwszą i najbardziej zalecaną metodą pozycjonowania jest White Hat SEO.

Co to jest White Hat SEO?

Już tłumaczę…
WHITE HAT SEOW wolnym tłumaczeniu Seo w Białym Kapeluszu 🙂 tzn. polega to na skupieniu się na odbiorcy, czyli naszym użytkowniku. W tej dziedzinie wykorzystuje się różne techniki, strategie i taktyki, które zwrócą uwagę, nie tylko samego robota, lecz naszego użytkownika. Najprostszym przykładem takich działań może być pisanie artykułów związanych z konkretną tematyką. Wykorzystując różne narzędzia, możemy dowiedzieć się czego ludzie wyszukują w internecie, lub na naszej stronie. Mając tę wiedzę, możemy skonstruować w taki sposób treści na naszej stronie, aby były użyteczne odbiorcom. Dzięki temu w naturalny sposób internauci trafią na naszą stronę i pozyskamy czytelników. Powyższy przypadek jest jednak najbardziej oczywistą techniką. White Hat SEO to znacznie bardziej rozbudowana dziedzina. Należą do niej, miedzy innymi działania polegające na optymalizacji kodu witryny, optymalizacji prędkości ładowania strony internetowej, a także działania wykraczające poza naszą witrynę.

Druga metoda to Black Hat SEO, czyli inaczej mówiąc czarna strona mocy SEO 🙂

BLACK HAT SEO

Black Hat SEO to wszystkie metody, które mają za zadanie w bardzo, krótkim czasie podwyższenie pozycji naszej witryny w SERP (wynikach wyszukiwania). Tak wiem, przecież o to chodzi, żeby jak najszybciej wskoczyć na jak najwyższą pozycję. Tylko, że z pozycjonowaniem jest jak ze sportem, można zażywać doping ale jak go wykryją to z podium spadamy na koniec stawki i ciężko jest odbudować nam naszą reputację. Dlatego Black Hat SEO to śliska sprawa, a google coraz bardziej udoskonala swoje algorytmy, które nakładają filtry na strony lub je banują. W roku 2014 stało się to plagą polskiego internetu i wiele nawet poważnych firm spadło z pozycji, a jeszcze więcej pseudo pozycjonerskich firm zostało zamkniętych. Dlatego odradzam takie działania bo to po prostu na dłuższą metę zawsze szkodzi.

I ostatnia metoda, która jest najczęściej wykorzystywana, przez firmy pozycjonujące i specjalistów SEO, Grey Hat SEO

GRAY HAT seo

Grey Hat SEO jak sama nazwa wskazuje to coś pomiędzy Black Hat SEO i White Hat SEO

Szary kapelusz to działania, które łączą obie metody, dzięki odpowiedniej wiedzy i doświadczeniu, manipulując różnymi technikami, możemy uzyskać szybsze rezultaty w pozycjonowaniu, a jednocześnie nie doprowadzając witryny do popadnięcie w niełaski googla. Można to porównać do spaceru na granicy dachu budynku, jak za bardzo się wychylimy to po prostu spadniemy, a jak się nie wychylamy to nie widzimy chodnika 🙂 Więc dużo zależy od naszego wyczucia równowagi.

Przykładem takiego działania może być skupowanie starych domen, które już mają historię w google, co za tym idzie (jeżeli strona była właściwie prowadzona i nie dostała bana) szybciej i łatwiej uda nam się ją wypozycjonować, a linki z niej prowadzące będą bardziej wartościowe.

Pamiętać trzeba, że wszystko obarczone jest pewnym ryzykiem, a jeżeli nie jesteśmy pewni swoich działań lepiej skupić się jest na White Hat SEO, dłużej nam zajmie wędrowanie ku górze wyników wyszukiwania, ale i na dłużej tam zostaniemy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *