Współczynnik klikalności (CTR)

Współczynnik klikalności (Click Through Rate, CTR) – termin używany w reklamie internetowej oraz pozycjonowaniu. Oznacza on stosunek między liczbą kliknięć, a wyświetleniami. ( Mogą być to wyświetlenia z wyszukiwarki np. google lub wyświetlenia reklamy np. AdWords). CTR mierzony jest w procentach. Im więcej kliknięć w reklamę lub link do strony tym współczynnik klikalności jest wyższy.

Jeżeli mamy niski współczynnik CTR (poniżej 1%) oznacza to, że mamy źle dobrane słowa kluczowe do reklamy Google AdWords. W tym przypadku nasza reklama jest wyświetlana użytkownikom, którzy nie są zainteresowani naszą usługą, bądź produktem. Innym wariantem niskiego CTR jest mało atrakcyjna treść reklamy (tyczy się to także grafiki).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *