Projektowanie stron internetowych – Webdesign

Najprościej jest to projektowanie stron internetowych. Zwrot zapożyczony (oczywiście) z języka angielskiego składa się z dwóch części, web – oznaczający sieć Internetową oraz design, czyli projektowanie. Projektowanie stron internetowych to proces polegający na sformułowaniu pomysłu, zaplanowanie modelu i wdrożenie strony internetowej, która jest elektroniczną formą przekazu treści. Podobnie jak i przy innych środkach przekazu, do utworzenia strony internetowej potrzebne są technologie. W tym wypadku technologiami są języki programistyczne takie jak: CSS, HTML, PHP.

Cel web designu.

Założeniem web designu jest zaprojektowanie i wdrożenie strony internetowej. Aplikacja (strona www), składa się z wielu plików, które często umieszczone są na kilku serwerach. Serwisy najczęściej tworzone są w kliku językach programistycznych, każdy z nich odpowiada za inną część budowy strony np. CSS odpowiada za styl. Można w nim zapisać takie opcje jak: zaokrąglenie elementów, zmiana rozmiaru obrazka, czy rodzaj czcionki wyświetlanej na stronie.

Podczas projektowania witryn należy zadać pytanie

W jakim celu tworzymy, projektujemy stronę internetową?

Z posiadaniem strony internetowej wiążemy jakieś nadzieje. Strona internetowa jest narzędziem, które ma posłużyć nam do uzyskania konkretnego celu. Odpowiadając na to pytanie, łatwiej jest skonstruować potrzeby, a następnie drogę do uzyskania zadowalającego efektu końcowego. W tym momencie należy skonstruować model strony. Rozplanować ilość podstron, oraz treść jaka pojawi się na nich.

Kolejnym etapem jest interakcja użytkownika z witryną, rozplanowanie elementów w taki sposób, aby użytkownik intuicyjnie trafił na poszukiwane przez niego elementy i treści. Dzięki temu mamy szanse wywrzeć pozytywne wrażenie, a co może sprawić, że nasz użytkownik do nas wróci. Jest to bardzo szeroki temat, a nawet dziedzina, która nazywa się usability (użyteczność).

Z pomocą do zaciekawienia odbiorcy przychodzi nam część wizualna naszej strony, kształty, kolory, pliki graficzne. Dzięki tym elementom możemy nadać charakter naszej witrynie. Strona może ukazać profil naszej działalności, statecznej firmy lub odwrotnie, jej dynamiczność i szybki rozwój.
Końcowym etapem jest uzupełnienie witryny treścią. Może ona przyjmować różne formy od zwykłego, popularnego tekstu, po obrazy graficzne, muzykę i film. Pamiętajmy, że to treść jest esencją naszej witryny i to ona ma największe znaczenie dla użytkownika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *